Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 29.03.2013, sygn. IPPP1/443-155/13-2/AP, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-155/13-2/AP
Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, zgodnie z którym nieodpłatne przekazania przez Spółkę Towarów o jednostkowej cenie nabycia nieprzekraczającej 10 zł netto nie będą stanowiły dostawy w rozumieniu ustawy o VAT w brzmieniu obowiązującym od 1 kwietnia 2013 r. i tym samym nie będą podlegały opodatkowaniu podatkiem VAT bez względu na status odbiorcy (Osoby) oraz bez względu na ilość przekazywanych Towarów handlowych jednemu podmiotowi (również w opakowaniach zbiorczych) oraz fakt, że Spółka nie będzie ewidencjonować nieodpłatnych wydań dla poszczególnych Osób?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112 poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 11 lutego 2013 r. (data wpływu 18 lutego 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów o jednostkowej cenie nabycia nieprzekraczającej 10 zł - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 18 lutego 2013 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów o jednostkowej cenie nabycia nieprzekraczającej 10 zł.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
X Sp. z o.o. (dalej: Spółka, Wnioskodawca) działa w ramach grupy X (dalej: Grupa), która jest znanym na świecie producentem i dystrybutorem kawy. Spółka jest odpowiedzialna za marketing oraz sprzedaż produktów znajdujących się w ofercie Grupy. W szczególności, działalność Spółki ma na celu zwiększenie atrakcyjności oferowanych produktów oraz pozyskanie nowych klientów.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right