Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 21.01.2013, sygn. IPPB5/423-1066/12-2/MW, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-1066/12-2/MW

Wartość niezamortyzowanej części z tytułu likwidacji środków trwałych, spowodowana zdarzeniami niezwiązanymi ze zmianą rodzaju działalności Wnioskodawcy, może być uznana za koszt uzyskania przychodu - na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych - w wysokości niezamortyzowanej wartości tych środków, zatem stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012r., poz. 749) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 29.10.2012 r. (data wpływu 29.10.2012r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów straty powstałej w wyniku likwidacji nie w pełni umorzonych środków trwałych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29.10.2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów straty powstałej w wyniku likwidacji nie w pełni umorzonych środków trwałych.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Przedsiębiorstwo Państwowe (dalej: P. lub Wnioskodawca) jako podmiot zarządzający Lotniskiem odjął decyzję o modernizacji Strefy .. Terminala .. (dawny Terminal 1) i jej integracji z pozostałą częścią Terminala. Po zakończeniu inwestycji Lotnisko będzie w stanie obsłużyć zdecydowanie większą liczbę pasażerów, co będzie miało wpływ na zwiększenie jego przychodów. W trakcie inwestycji zostanie podjęty szereg działań, polegających m.in. na likwidacji (rozbiórce, wyburzeniu) niektórych obiektów zaliczonych przez P do środków trwałych podlegających amortyzacji, takich jak chodniki zewnętrzne przylegające do Terminala. Działania te warunkują przeprowadzenie inwestycji. Przykładowo - likwidacja dotychczas istniejącej części chodnika przylegającego do Strefy Terminala A jest niezbędna, gdyż w wyniku modernizacji powierzchnia Strefy Terminala A zostanie powiększona o powierzchnię tego chodnika. Wszystkie obiekty będące przedmiotem zapytania są wykorzystywane przez Wnioskodawcę w prowadzonej przez niego działalności gospodarczej. Niektóre z tych obiektów na dzień likwidacji nie będą w pełni umorzone (zamortyzowane).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00