Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 30.01.2013, sygn. IPPP3/443-1141/12-2/IG, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-1141/12-2/IG

W jaki sposób należy rozliczać i dokumentować dla celów podatku od towarów usług premie pieniężne za osiągnięcie określonych poziomów obrotów w ramach opisanego stanu faktycznego?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 7.11.2012r. (data wpływu 12.11.2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie premii pieniężnych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12.11.2012 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie premii pieniężnych.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Spółka (dalej Wnioskodawca lub Spółka) należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw zajmujących się produkcją i sprzedażą elektronarzędzi i narzędzi spalinowych. Rolą Spółki jest dystrybucja tych produktów na terenie Polski. Rozwijając sieć sprzedaży, Spółka zawiera z kontrahentami umowy o współpracy handlowej w zakresie sprzedaży towarów, w ramach których Spółka pełni funkcje dostawcy, a kontrahenci pełnią rolę odbiorców. Kontrahenci sprzedają towary Spółki na rzecz klientów ostatecznych. Zawierane umowy przewidują formę wynagradzania kontrahentów w postaci premii pieniężnych (określanych mianem bonusów) wypłacanych przez Spółkę w przypadku spełnienia przez kontrahenta szeregu warunków, a mianowicie:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00