Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 14.03.2013, sygn. IPPP2/443-1287/12-4/RR, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-1287/12-4/RR

Sprzedaż w systemie wysyłkowym towarów dostarczanych własnym transportem obowiązek ewidencjonowania na kasie rejestrującej oraz prawo do częściowej rejestracji sprzedaży przy użyciu kasy rejestrującej.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 12.12.2012 r. (data wpływu 20.12.2012 r.) uzupełnionym pismem z dnia 22.02.2013 r. (data wpływu 25.02.2013 r.) na wezwanie z dnia 14.02.2013 r. nr IPPP2/443-1287/12-2/RR o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • korzystania ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży za pomocą kasy rejestrującej jest nieprawidłowe;
  • częściowej rejestracji sprzedaży przy użyciu kasy rejestrującej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20.12.2012 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie korzystania ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży za pomocą kasy rejestrującej oraz częściowej rejestracji sprzedaży przy użyciu kasy rejestrującej. Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 22.02.2013 r. (data wpływu 25.02.2013 r.) na wezwanie z dnia 14.02.2013 r. nr IPPP2/443-1287/12-2/RR (data doręczenia 18.02.2013 r.).

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej: Spółka lub Wnioskodawca) prowadzi sklep internetowy, w którym są sprzedawane meble, a także akcesoria domowe i dekoratorskie (dalej: Sklep). Wnioskodawca dokonuje dostawy zakupionych w Sklepie towarów w systemie wysyłkowym (pocztą lub przesyłkami kurierskimi). Klienci kupujący w Sklepie dokonują wyboru z dostępnego asortymentu, ustalają formę płatności, po czym Wnioskodawca sprawdza dostępność wybranego towaru u producenta i za pomocą poczty lub firmy kurierskiej wysyła zamówiony towar do klienta. Klient ma możliwość wyboru płatności za dany towar w postaci zapłaty przelewem na rachunek bankowy Sklepu lub kartą kredytową, a także przy odbiorze towaru gotówką, po czym kurier dokonuje przelewu na rachunek bankowy Sklepu określając nr przesyłki, nazwę klienta, jego adres i dane pozwalające zidentyfikować wysłany towar.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00