Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 28.02.2013, sygn. IPPP1/443-1231/12-2/PR, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-1231/12-2/PR

prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących usługi świadczone na rzecz Spółki w ramach umowy o zarządzanie.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 07.12.2012 r. (data wpływu 14.12.2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących usługi świadczone na rzecz Spółki w ramach umowy o zarządzanie jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14.12.2012 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących usługi świadczone na rzecz Spółki w ramach umowy o zarządzanie.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Członkowie Zarządu Spółki z o.o., od 16 października 2012 oraz od 1 stycznia 2013 r. będą wynagradzani na podstawie zawartej Umowy o świadczenie usług w zakresie zarządzania (kontraktu menadżerskiego), polegających na osobistym zarządzaniu powierzonymi obszarami działalności Spółki, wraz z reprezentacją Spółki wobec organów państwowych, organów samorządu terytorialnego i innych podmiotów trzecich. W kontrakcie zapisano wysokość przysługującego im wynagrodzenia, składającego się z części stałej i części zmiennej (premii), po czym dodano, iż wynagrodzenie zostanie zwiększone o należny od niego podatek VAT. Należność Zarządzających będzie płatna na podstawie wystawionej faktury VAT, po zakończeniu danego miesiąca kalendarzowego w terminie 7 dni od dnia doręczenia Spółce faktury VAT z tym, że faktura taka powinna zostać wystawiona i doręczona Spółce do 20 dnia miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu, którego dotyczy dana faktura. Zarządzający mają zarejestrowaną działalność gospodarczą, w ramach której podpisali umowę o zarządzanie Spółką, będą czynnymi podatnikami podatku od towarów i usług (VAT). Przedmiotem Umowy (kontraktu menadżerskiego) jest sprawowanie Zarządu nad Spółką na stanowisku Prezesa/Wiceprezesa/Członka Zarządu, prowadzenie spraw Spółki z najwyższą starannością i sumiennością ocenianą przy uwzględnieniu profesjonalnego charakteru działalności Zarządzających oraz charakteru i zakresu działalności Spółki, z zachowaniem lojalności wobec Spółki i troski o materialne i niematerialne interesy Spółki, przy przyjęciu zasady podejmowania ryzyka uzasadnionego gospodarczo i z uwzględnieniem ryzyka uzasadnionego z punktu widzenia realizowanych przez Spółkę zadań, a także zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności Kodeksu Spółek Handlowych i Kodeksu Cywilnego i jednocześnie są oni odpowiedzialni za niezachowanie takiej staranności. Wszelkie czynności z zakresu zarządzania Zarządzający będą wykonywali samodzielnie i osobiście, co stosownie do przepisów Kodeksu Spółek Handlowych, Umowy Spółki i Regulaminu Zarządu nie uchybia obowiązkowi wspólnego współdziałania. W celu należytego wykonywania obowiązków umownych jak również w celu zapewnienia zachowania poufności informacji, Zarządzający zobowiązani są do przestrzegania wszelkich procedur i regulacji wewnętrznych obowiązujących w Spółce, w tym do stosowania wszelkich środków służących ochronie informacji - w szczególności, lecz nie wyłącznie do korzystania z pozostawionych do ich dyspozycji przez Spółkę powierzchni biurowej wraz z wyposażeniem, w tym przenośnym komputerem osobistym z bezprzewodowym dostępem do sieci Internet, środków łączności w tym telefonu komórkowego oraz telefonii stacjonarnego a także samochodu służbowego. Zarządzający mają prawo do uczestnictwa w konferencjach, seminariach lub spotkaniach o charakterze biznesowym korzystnych dla Spółki oraz, o ile jest to konieczne, dla realizacji zobowiązań wynikających z Umowy odbywania podróży służbowych w kraju i zagranicą. Spółka zapewnia Zarządzającym zwrot innych uzasadnionych i udokumentowanych wydatków. Zarządzający ponoszą odpowiedzialność wobec Spółki lub osób trzecich - za szkody wyrządzone w czasie wykonywania przez nich przedmiotu Umowy, będące następstwem niewykonania obowiązków Zarządzającego wynikających z Kontraktu, z tym, że odpowiedzialność ta jest niezależna od odpowiedzialności Zarządzającego, którą ponoszą oni z tytułu pełnienia funkcji Prezesa/ Wiceprezesa/Członka Zarządu. Odpowiedzialność w stosunku do Spółki za szkody wyrządzone z winy nieumyślnej ograniczona jest do kwoty równej 12 - krotności stałego miesięcznego wynagrodzenia podstawowego, przy czym Spółka zobowiązana jest w pierwszej kolejności do wystąpienia z roszczeniem do ubezpieczyciela. W celu zagwarantowania realnego wykonania przez Zarządzających zobowiązania wynikającego z odpowiedzialności Zarządzającego, Zarządzający zawarli na własny koszt umowę ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą z sumą gwarancyjną 1.000.000,- złotych. Na dowód powyższego, w dacie zawarcia Umowy Zarządzający przekazali Spółce kopię polisy potwierdzającej zawarcie umowy ubezpieczenia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00