Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 29.01.2013, sygn. IPPP1/443-1163/12-2/AP, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-1163/12-2/AP

Określając podstawę opodatkowania, Spółka powinna jako obrót przyjąć rzeczywistą kwotę należną z tytułu sprzedaży. Tym samym, w przedmiotowej sprawie podstawą opodatkowania (obrotem) dla Spółki zgodnie z art. 29 ust. 1 ustawy o VAT będzie kwota faktycznie należna od nabywcy tj. cena promocyjna - pomniejszona o należny podatek.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112 poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 22 listopada 2012 r. (data wpływu 26 listopada 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia podstawy opodatkowania w przypadku sprzedaży towarów lub usług w cenie promocyjnej 1 PLN - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 listopada 2012 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia podstawy opodatkowania w przypadku sprzedaży towarów lub usług w cenie promocyjnej 1 PLN.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka S.A. (dalej: Spółka) jest dystrybutorem części zamiennych do samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych. Z uwagi na wysoką konkurencyjność rynku, na którym Spółka operuje w Polsce, Spółka wdraża działania marketingowe, których celem jest utrzymanie lub zwiększenie obrotów w zakresie sprzedawanych przez nią wyrobów i towarów. W efekcie te działania mają docelowo zwiększać jej przychody lub ograniczać maksymalnie ich zmniejszenie. Akcje marketingowe zwiększają lojalność klientów, a co za tym idzie możliwość wygenerowania większego dochodu. W celu wsparcia sprzedaży towarów Spółka zamierza w przyszłości organizować, między innymi, akcje promocyjne, w ramach których, po spełnieniu przez uczestników warunków określonych w regulaminie, uczestnicy będą mogli zakupić przedmioty związane z akcją promocyjną za symboliczną cenę 1 PLN brutto za sztukę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00