Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 25.02.2013, sygn. IPPP1/443-1187/12-3/AP, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-1187/12-3/AP

promocyjna sprzedaż detaliczna towaru z dużym rabatem, obliczenie kwoty podatku należnego oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego od zakupu towarów sprzedanych z dużym rabatem

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112 poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 29 listopada 2012 r. (data wpływu 3 grudnia 2012 r.), uzupełnionym pismem z dnia 5 grudnia 2012 r., nadanym w dniu 6 grudnia 2012 r. (data wpływu 10 grudnia 2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia podstawy opodatkowania w przypadku promocyjnej sprzedaży detalicznej towaru z dużym rabatem, obliczenia kwoty podatku należnego oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego od zakupu towarów sprzedanych z dużym rabatem jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 grudnia 2012 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia podstawy opodatkowania w przypadku promocyjnej sprzedaży detalicznej towaru z dużym rabatem, obliczenia kwoty podatku należnego oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego od zakupu towarów sprzedanych z dużym rabatem.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka z o.o. (dalej X lub Spółka) prowadzi sprzedaż detaliczną w sieci sklepów, rozmieszczonych na terenie całej Polski, które prowadzą działalność pod znakiem X. W ramach prowadzonej w sieci hipermarketów i supermarketów promocji sprzedaży, Spółka zamierza prowadzić sprzedaż towarów po atrakcyjnych, znacznie obniżonych cenach. X zamierza oferować klientom zakup drugiego produktu po cenie 1 złoty, bądź po cenie 1 grosz, w zależności od zamierzonego marketingowego efektu prowadzonej kampanii reklamowej bądź wartości towarów, które biorą w niej udział. Zamiennie Spółka rozważa także promować zakup w ofercie sprzedaży dwóch sztuk towarów z rabatem 50% każdy. Tego rodzaju promocje, oparte na różnych mechanikach marketingowych, przyporządkowują dla każdego sprzedanego towaru konkretną ostateczną cenę po rabacie, która jest rejestrowana przez kasę fiskalną i stanowi cenę należną za sprzedany towar. Promocyjne rabaty mają na celu zachęcenie klientów sklepów do zakupu większej ilości artykułów i kupowania zamiast jednej to dwie sztuki towarów, aby skorzystać z promocyjnych rabatów. Spółka podkreśla, że oferowanie tak wysokich rabatów będzie możliwe w danej promocji, pod warunkiem, że klient dokona łącznie zakupu promocyjnego towaru w ilości dwie sztuki, w ramach jednej transakcji sprzedaży dokumentowanej jednym paragonem fiskalnym. W przedstawionym zdarzeniu przyszłym Spółka w przyznaniu rabatu promocyjnego kierować się będzie osiągnięciem celu w postaci zwiększenia ilości klientów odwiedzających sklepy Spółki i zwiększenia jej obrotów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00