Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 24.01.2013, sygn. IPPP1/443-1100/12-6/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-1100/12-6/AW

obowiązek rozliczenia podatku VAT z uwagi na likwidację działalności

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012r. poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Podatnika, przedstawione we wniosku z dnia 08.10.2012r. (data wpływu do Biura KIP w Płocku 05.11.2012r.), uzupełnione pismem z dnia 10.11.2012 (data wpływu 16.11.2012r.), oraz pismem z dnia 26.12.2012r. (data wpływu 31.12.2012r.) nadesłanym w odpowiedzi na wezwanie z dnia 19.12.2012r. (doręczone w dniu 21.12.2012r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku rozliczenia podatku VAT z uwagi na likwidację działalności - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 05.11.2012r. do Biura KIP w Płocku wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku rozliczenia podatku VAT z uwagi na likwidację działalności.

Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 10.11.2012r. (data wpływu 16.11.2012r., oraz pismem z dnia 26.12.2012r. (data wpływu 31.12.2012r.) stanowiącym odpowiedź na wezwanie Organu z dnia 19.12.2012r. (skutecznie doręczone Wnioskodawcy w dniu 21.12.2012r.).

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca w styczniu 2008r. prowadząc działalność gospodarczą zakupił w kredycie nowy samochód, który został zapisany jako środek trwały. Wtedy też skorzystał z przysługującej ulgi w podatku VAT w kwocie 6.000 zł. W maju 2010r. działalność Wnioskodawcy została zawieszona na okres 24 miesięcy. Po upływie tego czasu firma została wykreślona z rejestru przedsiębiorców. Jednocześnie samochód pozostał a Wnioskodawca wykazał go w remanencie likwidacyjnym. Zainteresowany informuje, iż nie zamierza sprzedawać samochodu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00