Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 03.04.2013, sygn. IBPP1/443-1307/12/MS, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/443-1307/12/MS

opodatkowanie i dokumentowanie naliczanych przez Wnioskodawcę kar umownych

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia z dnia 12 grudnia 2012r. (data wpływu 21 grudnia 2012r.), uzupełnionym pismem z dnia 18 marca 2013r. (data wpływu 21 marca 2013r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania i dokumentowania naliczanych przez Wnioskodawcę kar umownych uznaje się za - nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 grudnia 2012r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek z dnia 12 grudnia 2012r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania i dokumentowania naliczanych przez Wnioskodawcę kar umownych.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 18 marca 2013r. (data wpływu 21 marca 2013r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 7 marca 2013r. znak: IBPP1/443-1307/12/MS.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca jest przedsiębiorstwem wodociągowo-kanalizacyjnym w rozumieniu przepisu art. 2 pkt 4 ustawy z dnia 7 czerwca 2001r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (t.j. Dz. U. z 2006r. Nr 123, poz. 858 z późn. zm., dalej: ustawa). Wnioskodawca jest przedsiębiorstwem użyteczności publicznej wykonującym zadania własne gminy. Wnioskodawca z dostawcami, którzy dostarczają ścieki do kanalizacji będącej jego własnością zawiera na podstawie przepisów ww. ustawy umowy o odprowadzanie ścieków. Zgodnie z umowami przedsiębiorstwo zobowiązuje się do ciągłego odbioru ścieków z określonej nieruchomości o określonym stanie i składzie podanym w umowie, oraz do przeprowadzania kontroli fizykochemicznej odprowadzanych ścieków. W trakcie obowiązywania umowy dostarczane ścieki poddawane są bieżącej kontroli przez laboratorium Wnioskodawcy, zgodnie z ustalonym wewnętrznym harmonogramem Wnioskodawcy w celu stwierdzenia czy nie doszło do przekroczenia dopuszczalnych wartości wskaźników zanieczyszczeń. Pobór próbek dokonywany jest w obecności przedstawiciela Wnioskodawcy oraz przedstawiciela dostawcy. Zgodnie z umową pobrana w ten sposób próbka ścieków stanowi wyłączną podstawę do określenia ich parametrów. W przypadku przekroczenia warunków określonych umową (dopuszczalne stężenie) lub rozporządzeniem Ministra Budownictwa z dnia 14 lipca 2006r. w sprawie sposobu realizacji obowiązków dostawców ścieków przemysłowych oraz warunków wprowadzania ścieków do urządzeń kanalizacyjnych (Dz. U. z 2006r. Nr 136, poz. 964) Wnioskodawca dokonuje wyliczenia kary umownej na podstawie podanego w umowie wzoru, tj:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00