Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 18.11.2013, sygn. IBPP4/443-401/13/PK, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP4/443-401/13/PK
klasyfikacja oraz określenia miejsca świadczenia usługi logistycznej
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w K. działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 9 sierpnia 2013r. (data wpływu 19 sierpnia 2013r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie klasyfikacji oraz określenia miejsca świadczenia usługi logistycznej jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 19 sierpnia 2013r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie klasyfikacji oraz określenia miejsca świadczenia usługi logistycznej.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca (Spółka) prowadzi działalność gospodarczą związaną z produkcją i sprzedażą żarówek. Spółka jest podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: podatek VAT) oraz podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych (dalej: podatek CIT).
Spółka ma zamiar rozszerzyć swoją działalność o usługi logistyczne świadczone na rzecz podmiotu powiązanego - Kontrahenta z siedzibą na Ukrainie we Lwowie. Kontrahent jest rezydentem podatkowym ukraińskim i rozlicza się z podatków zgodnie z prawem ukraińskim, Kontrahent nie posiada na terenie Rzeczypospolitej Polskiej (dalej: RP) stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej oraz nie jest zarejestrowany na potrzeby rozliczania podatku VAT na terenie kraju.
Zawarcie umowy o świadczenie usług logistycznych jest planowane z uwagi na dużą ilość samochodów należących do Kontrahenta (ok. 80 samochodów ciężarowych) oraz częstotliwości dokonywania przewozów tymi samochodami przez terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (dalej: RP) na terytorium całej Unii Europejskiej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right