Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 12.12.2013, sygn. IBPBII/1/415-885/13/BJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBII/1/415-885/13/BJ

Czy Wnioskodawca ma obowiązek zapłaty podatku od odszkodowania wypłaconego mu przez Urząd Gminy?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 23 września 2013 r. (data wpływu do tut. Biura 24 września 2013 r.), uzupełnionym 6 i 8 listopada 2013 r., o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych wypłaty odszkodowania za szkodę powstałą w następstwie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 września 2013 r. wpłynął do tut. Biura łączny wniosek - złożony przez Wnioskodawcę i jego żonę o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych wypłaty odszkodowania za szkodę powstałą w następstwie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

Z uwagi na fakt, iż wniosek nie spełniał wymogów formalnych, pismem z 30 października 2013 r. znak: IBPB II/1/415-885/13/BJ wezwano Wnioskodawcę do jego uzupełnienia. Przedmiotowy wniosek uzupełniono 6 listopada 2013 r. (uiszczenie opłaty) i 8 listopada 2013 r. (pozostałe braki formalne).

W przedmiotowym wniosku oraz jego uzupełnieniu został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Na terenie P. prowadzona jest działalność KWK (). Od lat występują związane z tym szkody górnicze. Ze względu na zaistniałe fakty Urząd Gminy poinformował Wnioskodawcę o zmianie miejscowego planu zagospodarowania części Sołectwa zgodnie z Uchwałą Rady Gminy Nr (). Równocześnie Wnioskodawca został zawiadomiony o tejże zmianie, dotyczącej jego działki, ogłoszonej w Dzienniku Urzędowym Województwa () Nr 177, poz. 3289 z dnia 2 sierpnia 2011 r.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00