Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 17.09.2013, sygn. IBPP1/443-518/13/LSz, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/443-518/13/LSz
Podstawa opodatkowania przy sprzedaży produktów w zestawach promocyjnych.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 28 maja 2013r. (data wpływu 17 czerwca 2013r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia podstawy opodatkowania przy sprzedaży produktów w zestawach promocyjnych jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 17 czerwca 2013r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia podstawy opodatkowania przy sprzedaży produktów w zestawach promocyjnych.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Sp. z o. o. (dalej jako: Spółka), w ramach działalności gospodarczej, prowadzi punkt sprzedaży artykułów spożywczych. Punkt sprzedaży, stanowiący połączenie piekarni i kawiarni, oferuje klientom, między innymi: świeżo pieczony chleb i bułki, różnego rodzaju wypieki cukiernicze, torty, kanapki oraz napoje, w tym kawę.
W związku z dużą konkurencją na rynku artykułów spożywczych, Spółka stara się uatrakcyjniać swoją ofertę oraz promować sprzedawane towary wśród obecnych i potencjalnych klientów (zasadniczo osób fizycznych - ostatecznych konsumentów). W tym celu, Spółka stosuje różnego rodzaju działania wspierające sprzedaż, między innymi, prowadzi akcje promocyjne, które przekładają się na zwiększanie wolumenu sprzedaży oraz obrotów (przychodów) realizowanych przez Spółkę.