Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 17.10.2013, sygn. IBPP3/443-903/13/KG, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-903/13/KG

Sposób oznaczania nazw towarów na paragonach fiskalnych sprzedaż galanterii męskiej

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 17 lipca 2013 r. (data złożenia 18 lipca 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości stosowania nazw towarów na paragonach fiskalnych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 lipca 2013 r. złożono ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości stosowania nazw towarów na paragonach fiskalnych.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Przepisy nowego rozporządzenia w sprawie kas fiskalnych doprecyzowują między innymi konieczność zamieszczania na paragonie nazwy towaru, tak aby był on jednoznacznie identyfikowany. Do tej pory nie ukazały się w tej sprawie żadne szersze wyjaśnienia, czy też porady jak to robić w praktyce, poza enigmatyczną uwagą resortu finansów, że podatnik powinien dołożyć wszelkich starań, aby nazwa towaru w jednoznaczny sposób określała sprzedawane towary lub świadczone usługi. W środowisku drobnych handlowców, do których należy Wnioskodawca wywołało to szeroką dyskusję, ale nikt nie wie jak się zachować, tzn. jak kodować sprzedawane towary, aby było to zgodne z cytowanym powyżej aktem prawnym. A pytań i wątpliwości jest bardzo wiele.

W przypadku sprzedaży szeroko pojętej galanterii męskiej, np. Wnioskodawca ma wątpliwość, czy może blokować towary typu koszule, t-shirty, bluzy, krawaty, swetry, czapki, paski, spodnie, kurtki, ubiory sportowe, piżamy, kamizelki itd. Czy też Wnioskodawca ma obowiązek rozbijać je ze względu na długość rękawa, rodzaj materiału z jakiego są uszyte, faktury materiału i koloru, fasonu itp.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00