Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 07.10.2013, sygn. IBPP2/443-625/13/AMP, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-625/13/AMP

uznanie, czy faktury VAT otrzymane od kontrahentów za pośrednictwem poczty elektronicznej w formacie PDF, a następnie wydrukowane, uprawniają do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego oraz czy mogą być przechowywane w formie papierowej

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 20 czerwca 2013r. (data wpływu 8 lipca 2013r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania, czy faktury VAT otrzymane od kontrahentów za pośrednictwem poczty elektronicznej w formacie PDF, a następnie wydrukowane, uprawniają do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego oraz czy mogą być przechowywane w formie papierowej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 lipca 2013r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania, czy faktury VAT otrzymane od kontrahentów za pośrednictwem poczty elektronicznej w formacie PDF, a następnie wydrukowane, uprawniają do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego oraz czy mogą być przechowywane w formie papierowej.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny:

Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności gospodarczej otrzymuje od kontrahentów faktury VAT. W celu usprawnienia przepływu faktur Wnioskodawca niektórym kontrahentom udzielił zgody na przesyłanie faktur VAT w formie elektronicznej w formacie PDF. Faktury otrzymane za pośrednictwem poczty elektronicznej są następnie drukowane i przechowywane w podziale na okresy rozliczeniowe, przez co zapewnione jest łatwe ich odszukanie oraz natychmiastowy dostęp dla organów podatkowych/skarbowych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00