Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 06.05.2013, sygn. IBPP3/443-140/13/ASz, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-140/13/ASz

prawo do odliczenia podatku z faktur dokumentujących nabycie usług doradczych

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 31 stycznia 2013r. (data wpływu 6 lutego 2013r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku z faktur dokumentujących nabycie usług doradczych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 lutego 2013r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku z faktur dokumentujących nabycie usług doradczych.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny/zdarzenie przyszłe:

Gmina (dalej: Gmina) jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem VAT. Gmina zawarła z kancelarią prawniczą umowę na świadczenie usług doradztwa prawnego polegających na zastępstwie procesowym i doradztwie w zakresie postępowania o zwrot nadpłaty w podatku od towarów i usług, poprzedzonego analizą zasadności podniesienia roszczeń w wyniku oceny możliwości optymalizacji rozliczeń VAT.

W ramach szerokiego zakresu prac kancelarii, jedne z wyświadczonych przez nią na rzecz Gminy usług dotyczyły kwestii podatkowego rozliczenia inwestycji polegającej na adaptacji budynku szkoły na przychodnię i aptekę oraz inwestycji polegającej na budowie hospicjum.

W ramach wskazanych powyżej inwestycji Gmina dokonała adaptacji byłego budynku szkoły na przychodnię i aptekę. Następnie niezwłocznie po zakończeniu inwestycji, Gmina zawarła ze spółką prawa handlowego Miejskim Zakładem Opieki Zdrowotnej Sp. z o.o. (dalej MZOZ) umowę dzierżawy, której przedmiotem była cała nieruchomość. Ponadto Gmina przeprowadziła inwestycję polegającą na budowie budynku hospicjum. Po zakończeniu budowy hospicjum zostało wydzierżawione na rzecz Stowarzyszenia w Ż (dalej: Stowarzyszenie). Gmina początkowo nie odliczyła podatku naliczonego w zakresie wydatków na realizację wskazanych inwestycji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00