Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 29.07.2013, sygn. IBPP3/443-534/13/EJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-534/13/EJ
w przypadku gdy Wnioskodawca wykonuje czynności opodatkowane VAT, zwolnione z VAT i niepodlegające opodatkowaniu VAT i nie jest w stanie przyporządkować tych zakupów do poszczególnego rodzaju działalności, Wnioskodawca stosuje odliczenie według proporcji z art. 90 ust. 3 ustawy, a w przypadku wydatków inwestycyjnych przysługuje odliczenie na podstawie art. 86 ust. 7b ustawy o VAT
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 24 kwietnia 2013r. (data wpływu 30 kwietnia 2013r.), uzupełnionym pismem z dnia 28 maja 2013r. (data wpływu 3 czerwca 2013r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego w przypadku nakładów inwestycyjnych z zastosowaniem art. 86 ust. 7b ustawy o VAT - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 30 kwietnia 2013r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego w przypadku nakładów inwestycyjnych. Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 28 maja 2013r. (data wpływu 3 czerwca 2013r.).
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca jest jednostką budżetową Urzędu Miasta powołaną do realizacji zadań komercyjnych na rzecz klientów oraz zadań gminy. Sprzedaż komercyjna opodatkowana jest według stawek VAT tj. 23%, 8% (bilety wstępu na basen 8%, udostępnienie obiektów sportowych wraz z wyposażeniem 8%, komercyjny wynajem powierzchni użytkowych 23%). Występuje też sprzedaż zwolniona stanowiąca minimalny margines, nieprzekraczający w skali roku 2% w stosunku do ogółu sprzedaży. Istnieje obiektywna niemożność przyporządkowania danego zakupu (np. media, zakup materiałów remontowo-konserwacyjnych) tylko do jednej z trzech kategorii czynności wykonywanych na rzecz czynności niepodlegających opodatkowaniu, bądź podlegających opodatkowaniu konkretną stawką VAT. Przykładowo: FV za energię cieplną dotyczy sprzedaży opodatkowanej 8% (np. bilety na basen) i zadań gminy realizowanych w ramach władztwa publicznego sprawowanego przez Wnioskodawcę (np. bezpłatne wejścia na basen dla młodzieży szkolnej w ramach zajęć WF). Rozliczając cały podatek naliczony zawarty w FV zakupu posiłkując się wzorem na wyliczenie proporcji zgodnie z art. 90 ustawy o VAT. Do chwili obecnej czynności wykonywane w ramach zadań gminy były szacowane i od tych czynności pomniejszano VAT naliczony do rozliczenia z urzędem skarbowym w deklaracji VAT.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right