Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 18.07.2013, sygn. IBPBI/2/423-487/13/MS, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBI/2/423-487/13/MS

Czy Spółka słusznie ujmuje fakturę korygującą dokumentującą udzielony rabat w okresie, w którym wystawiła fakturę korygującą dla potrzeb podatku dochodowego od osób prawnych?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 18 kwietnia 2013 r. (data wpływu do tut. BKIP 22 kwietnia 2013 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie momentu uwzględnienia wystawionych faktur korygujących - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 kwietnia 2013 r. wpłynął do tut. BKIP wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie momentu uwzględnienia wystawionych faktur korygujących.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Spółka zajmuje się produkcją i sprzedażą farb i lakierów przemysłowych. Spółka wchodzi w skład międzynarodowej grupy. Rokiem podatkowym Spółki jest rok kalendarzowy. W ramach prowadzonej działalności Spółka w zamian za zrealizowany ilościowy bądź wartościowy poziom sprzedaży swoich produktów lub towarów w danym okresie rozliczeniowym udziela, na podstawie umów z klientami, rabatów od obrotów. Często wysokość rabatów uzależniona jest od ilości lub wartości zrealizowanej sprzedaży przez grupę dla danego klienta lub grupy kapitałowej, do której klient należy. Rabaty te udzielane są zarówno klientom krajowym, jak i nabywcom z innych niż polska krajów UE.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00