Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 20.05.2013, sygn. IBPP3/443-242/13/EJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-242/13/EJ
opodatkowanie podatkiem VAT wpłat otrzymanych od mieszkańców z tytułu uczestnictwa w projekcie, polegającym na montażu kolektorów słonecznych w gospodarstwach indywidualnych
Na podstawie 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 20 lutego 2012r. (data wpływu 25 lutego 2013r.) uzupełnionym pismem z dnia 11 kwietnia 2013r. (data wpływu 15 kwietnia 2013r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT wpłat otrzymanych od mieszkańców z tytułu uczestnictwa w projekcie pn. jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 25 lutego 2013r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT wpłat otrzymanych od mieszkańców z tytułu uczestnictwa w projekcie pn. . Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 11 kwietnia 2013r. (data wpływu 15 kwietnia 2013r.).
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny (doprecyzowany w piśmie z dnia 11 kwietnia 2013r.:
Wnioskodawca wraz z czterema innymi jednostkami samorządu terytorialnego tj. gminami przystąpił do wspólnej realizacji zadania: . Gmina jest Liderem projektu, który pozyskuje środki z Funduszu Polsko-Szwajcarskiego, na podstawie umowy zawartej w dniu 17 kwietnia 2012r., a następnie przekazuje je w drodze dotacji celowej (refundacja poniesionych wydatków) na podstawie zawartych porozumień wydatki ponoszone są z budżetów poszczególnych gmin. Montaż finansowy zadania przedstawia się w ten sposób, iż 85% wartości kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia refundowana jest ze środków Funduszu Polsko-Szwajcarskiego, natomiast 15% kosztów kwalifikowanych pokrywana jest ze środków własnych beneficjenta gminy. Poszczególne samorządy ponadto pokrywają ze środków własnych koszty niekwalifikowane.