Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 18.06.2013, sygn. IBPP4/443-160/13/LG, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP4/443-160/13/LG

Opodatkowanie na zasadach ogólnych transakcji sprzedaży praw do Znaków Towarowych oraz określenie momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu tej transakcji

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 4 kwietnia 2013r. (data wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania na zasadach ogólnych transakcji sprzedaży praw do Znaków Towarowych oraz określenie momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu tej transakcji jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 kwietnia 2013r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania na zasadach ogólnych transakcji sprzedaży praw do Znaków Towarowych oraz określenie momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu tej transakcji.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Y Sp. z o.o. Sp. k. (dalej: Spółka, Sprzedający) jest spółką osobową prawa polskiego. Przedmiotem działalności Spółki jest:

(i) zarządzanie prawami do znaków towarowych będących własnością Spółki (Znaki Towarowe);
(ii) budowanie wartości i rozpoznawalności Znaków Towarowych;
(iii) badanie i monitorowanie rynku oraz opinii publicznej;
(iv) odpłatne udzielanie (licencjonowanie) praw do korzystania ze Znaków Towarowych.

W związku z obecnie przewidywaną restrukturyzacją, planowana jest sprzedaż do X S.A. (Kupujący) praw do Znaków Towarowych, które do tej pory były wykorzystywane przez Kupującego na podstawie stosownych umów licencyjnych zawartych ze Spółką.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00