Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 27.03.2013, sygn. IBPP3/443-1442/12/ASz, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-1442/12/ASz
zwolnienia od podatku usług polegających na wyłącznej reprezentacji konkretnego artysty względem organizatorów wydarzeń kulturalnych i promocyjnych
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 24 grudnia 2012r. (data wpływu 28 grudnia 2012r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku usług polegających na wyłącznej reprezentacji konkretnego artysty względem organizatorów wydarzeń kulturalnych i promocyjnych jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 28 grudnia 2012r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku usług polegających na wyłącznej reprezentacji konkretnego artysty względem organizatorów wydarzeń kulturalnych i promocyjnych.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca jest osobą prowadzącą działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu usług organizacji wydarzeń kulturalnych, w tym koncertów, recitali, spotkań autorskich. Do końca 2010r. była to działalność zwolniona z VAT niezależnie od tego, kto był wystawcą faktury za usługę koncertową: VAT nie naliczali i nie rozliczali artyści oraz ich impresariaty i pośredniczące agencje koncertowe. Od 1 stycznia 2011r. prawo do nienaliczania podatku VAT zachowali jedynie artyści za samodzielnie wykonywaną pracę, zaś inne podmioty działające w branży kulturalnej i rozrywkowej zostały zobowiązane do naliczania podatku w wysokości 23%. Kupując zatem od artysty jego usługę koncertową Wnioskodawca może otrzymać fakturę ze stawką VAT zw, zaś sprzedając tę samą usługę instytucji kulturalnej Wnioskodawca musi podatek naliczyć, co dla instytucji kultury, a także jednostek administracji rządowej i samorządowej, najczęściej jest kosztem dodatkowym, gdyż podmioty te nie rozliczają inaczej podatku VAT. Usługi Wnioskodawcy to nie tylko pośrednictwo w kontraktowaniu artystów, ale też, w przypadku kilku z nich, ich wyłączne reprezentowanie względem organizatorów wydarzeń kulturalnych i promocyjnych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right