Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 13.02.2013, sygn. IBPP1/443-1188/12/BM, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/443-1188/12/BM
w zakresie obowiązku dokonania korekty odliczonego podatku z tytułu poniesionych przez Wnioskodawcę nakładów w obcym środku trwałym
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 8 listopada 2012r. (data wpływu 14 listopada 2012r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku dokonania korekty odliczonego podatku z tytułu poniesionych przez Wnioskodawcę nakładów w obcym środku trwałym - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 14 listopada 2012r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku dokonania korekty odliczonego podatku z tytułu poniesionych przez Wnioskodawcę nakładów w obcym środku trwałym.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca (dalej: Spółka) - zarejestrowany podatnik VAT czynny - prowadzi działalność gospodarczą, w ramach której wykonuje czynności opodatkowane podatkiem od towarów i usług, w związku z czym, składa miesięczne deklaracje VAT-7. W lipcu 2012r. Spółka z przyczyn ekonomicznych zlikwidowała miejsce prowadzenia działalności gospodarczej w Y, rozwiązując z właścicielem umowę najmu nieruchomości (hali), w której działalność ta była wykonywana. Spółka przystosowała tę halę do własnych potrzeb, prowadząc w latach 2007-2008 liczne inwestycje. Nakłady zostały zakwalifikowane do inwestycji w obcym środku trwałym, przyjęte na OT (dokument księgowy przyjęcia nowego środka trwałego) i amortyzowane. Na wartość amortyzowanych nakładów składały się usługi zakupione od firm zewnętrznych, wewnętrzne koszty pracy oraz środki trwałe nabyte i przesunięte przez Spółkę z innej lokalizacji. Nakłady te dotyczyły m.in. adaptacji zaplecza socjalno-biurowego, modernizacji suwnic wraz z podtorzem, montażu bramy segmentowej, stacji redukcyjno-pomiarowej gazu, urządzenia rozdzielczego prądu, instalacji technicznej i nagrzewnic gazowych z instalacją. Spółce przysługiwało prawo i dokonała obniżenia kwot podatku należnego o całą kwotę podatku naliczonego w związku z dokonanymi zakupami. Przedmiotowe środki trwałe zostały oddane do użytkowania w 2008r., a ich wartość początkowa (z wyjątkiem jednego przypadku) przekracza 15.000 zł.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right