Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 14.03.2013, sygn. IBPP2/443-37/13/IK, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-37/13/IK

1. Czy wystawiona faktura musi być opatrywana bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu?2. Czy dopuszczalne jest przesłanie tych faktur pocztą email, w formacie pdf?3. Czy dopuszczalne jest przechowywanie kopii tych faktur w postaci zapisu elektronicznego bez obowiązku przechowywania egzemplarza faktur w postaci papierowej?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 7 stycznia 2013 r. (data wpływu 17 stycznia 2013 r.), uzupełnionym pismem z dnia 2 kwietnia 2013 r. (data wpływu 8 kwietnia 2013 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wystawiania faktur w formacie PDF, przesyłania ich pocztą elektroniczną i przechowywania kopii tych faktur jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 stycznia 2013 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wystawiania faktur w formacie PDF, przesyłania ich pocztą elektroniczną i przechowywania kopii tych faktur.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 4 kwietnia 2013 r. (data wpływu 8 kwietnia 2013 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 26 marca 2013 r. znak: IBPP2/443-37/13/IK.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka S.A. jest przedsiębiorstwem wodociągowo-kanalizacyjnym w rozumieniu przepisu art. 2 pkt 4 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (tekst jednolity: Dz. U. z 2006 r. Nr 123, poz. 858 z późn. zm., dalej: ustawa). Spółka jest przedsiębiorstwem użyteczności publicznej wykonującym zadania własne gminy w zakresie m.in. zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków. Spółka zamierza wdrożyć obieg elektroniczny faktur, co oznacza, że będzie rezygnować z dostarczania faktur w formie papierowej z tymi odbiorcami, którzy zaakceptują dostarczenie faktur VAT w formie elektronicznej. Jako jeden z kanałów komunikacji z klientem wykorzystywać będzie pocztę email. Faktury będą wysyłane w formie pdf. Generalizacja faktur sprzedaży odbywać się będzie w systemie elektronicznym. W momencie generalizacji następuje wydruk oryginału faktury. Kopie tych faktur przechowywane będą elektronicznie i drukowane jedynie na żądanie kontroli podatkowej. Wdrażany elektroniczny obieg faktur zapewnia autentyczność pochodzenia, integralność treści faktur a także ich czytelność, co potwierdza oświadczenie producenta oprogramowania.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00