Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 27.03.2013, sygn. IBPP3/443-96/13/UH, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-96/13/UH

Prawo do odliczenia kwoty wydatkowanej na zakup kasy rejestrującej na mocy art. 111 ust. 4 ustawy o VAT.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 21 stycznia 2013r. (data wpływu w dniu 22 stycznia 2013r.) uzupełnionym pismem z dnia 4 marca 2012r. (data wpływu w dniu 5 marca 2013r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia kwoty wydatkowanej na zakup kasy rejestrującej na mocy art. 111 ust. 4 ustawy o VAT - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 stycznia 2013r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia kwoty wydatkowanej na zakup kasy rejestrującej na mocy art. 111 ust. 4 ustawy o VAT. Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 4 marca 2013r. będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 22 lutego 2013r. znak: IBPP3/443-96/13/UH.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący opis zaistniałego stanu faktycznego:

Wnioskodawca zgłosił zamiar rozpoczęcia ewidencjonowania sprzedaży na drukarce fiskalnej od dnia 1 października 2012r. Drukarka została ufiskalniona przez serwisanta 28 września 2012r. aby była gotowa do pracy od poniedziałku 1 października 2012r. Niestety okazało się, że drukarka ma wadę ukrytą: nieprawidłowo działał jej wewnętrzny zegar RTC, w wyniku czego raport dobowy za dzień 1 października 2012r. wydrukował się z datą 30 września 2012r, również kwota podatku VAT wyliczona ze sprzedaży okazała się błędna. Urządzenie niezwłocznie zostało wymienione na nowe aby zapewnić ciągłość sprzedaży a uszkodzony egzemplarz po odczycie w Urzędzie Skarbowym został wysłany do serwisu producenta. Serwis stwierdził, ze uszkodzenie nastąpiło zarówno na płycie głównej jak i w pamięci fiskalnej drukarki. Drukarka jest zlikwidowana a od 2 października 2012r. Wnioskodawca posługuje się wyłącznie drugim egzemplarzem, który ufiskalniony został zaraz po wykryciu awarii pierwszego - w dniu 1 października 2012r.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00