Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 11.01.2013, sygn. IBPP3/443-1107/12/UH, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-1107/12/UH
- Brak obowiązku rejestrowania obrotu przy zastosowaniu kasy rejestrującej
- Do Wnioskodawcy nie ma zastosowanie art. 15 ust. 6 ustawy o VAT.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 9 października 2012r. (data wpływu 12 października 2012r.), uzupełnionym pismami z dnia 14 grudnia 2012r. (data wpływu 17 grudnia 2012r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług jest:
- prawidłowe w zakresie braku obowiązku rejestrowania obrotu przy zastosowaniu kasy rejestrującej,
- nieprawidłowe w zakresie uznania, że w stosunku do Wnioskodawcy ma zastosowanie art. 15 ust. 6 ustawy o VAT.
UZASADNIENIE
W dniu 12 października 2012r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku rejestrowania obrotu przy zastosowaniu kasy rejestrującej oraz uznania, że w stosunku do Wnioskodawcy ma zastosowanie art. 15 ust. 6 ustawy o VAT.
Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 14 grudnia 2012r. (data wpływu 17 grudnia 2012r.).
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący opis zdarzenia przyszłego:
Dom Pomocy Społecznej jest jednostką budżetową organizacyjną powiatu powołaną celem realizacji zadań powiatu z zakresu pomocy społecznej. Dom Pomocy Społecznej świadczy usługi pomocy z zakwaterowaniem (dział 87 PKWiU z 2008r.). Mieszkańcy są kierowani do DPS na podstawie decyzji administracyjnej. Decyzja ta określa również odpłatność za pobyt w DPS, którą ponosi mieszkaniec. Odpłatność mieszkańca za pobyt w DPS wynosi 70% dochodów otrzymywanych przez mieszkańca. Wpłaty te, co do zasady (na podstawie upoważnienia mieszkańca) przekazywane przez ZUS w postaci przelewów bankowych. Przelewy z ZUS nie pokrywają w całości odpłatności obciążającej mieszkańca. Różnica pomiędzy kwotą przekazywaną przez ZUS, a kwotą określoną w decyzji administracyjnej o odpłatności wynika z przepisów ZUS (decyzja wydana na podstawie ustawy o pomocy społecznej określa 70% świadczenia mieszkańca, natomiast ZUS może potrącić 65% świadczenia brutto, co wynika z art. 140 ust. 4 pkt 3 ustawy o emeryturach i rentach z FUS). Wyżej opisana różnica w 2012r. była wpłacana przez mieszkańców na konto bankowe DPS. Z ewidencji dokumentujących transakcje za pośrednictwem banku wynika jakich konkretnie transakcji zapłata dotyczy. Wpływy z odpłatności są wyższe od kwoty 40.000zł.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right