Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 30.07.2013, sygn. IPTPP1/443-340/13-4/MG, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP1/443-340/13-4/MG

Czy Wnioskodawca może skorzystać z art. 89a i 89b o podatku VAT, czyli tzw. ulgi za złe długi i skorygować należny podatek VAT?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 3 maja 2013 r. (data wpływu 10 maja 2013 r.) uzupełnionym pismem z dnia 18 czerwca 2013 r. (data wpływu 21 czerwca 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do skorzystania z ulgi za złe długi i skorygowania podatku VAT należnego jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 maja 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do skorzystania z ulgi za złe długi i skorygowania podatku VAT należnego.

Pismem z dnia 18 czerwca 2013 r. (data wpływu 21 czerwca 2013 r.) uzupełniono wniosek poprzez doprecyzowanie opisu zaistniałego stanu faktycznego i sformułowanie pytania.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny (doprecyzowany w uzupełnieniu wniosku).

Od 15 lutego 1996 r. Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie robót remontowych. Po wygraniu przetargu i podpisaniu umowy o roboty budowlane, zawartej z firmą Sp. z o. o., Wnioskodawca zaczął wykonywać remont w lokalu, który miał być oddziałem formy. Ze względu na zakres robót, Wnioskodawca znalazł firmę podwykonawczą, która miała wykonać prace elektryczne. Za wykonanie wszystkich prac ustalono wynagrodzenie w kwocie 108.001,48 zł brutto.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00