Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 18.06.2013, sygn. IPTPP1/443-166/13-4/MW, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP1/443-166/13-4/MW

Rozliczenie faktur korygujących podwyższających podatek należny

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 28 lutego 2013r. (data wpływu 05 marca 2013r.) uzupełnionym pismem z dnia 05 czerwca 2013r. (data wpływu 10 czerwca 2013r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie rozliczenia faktur korygujących podwyższających podatek należny jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 05 marca 2013r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie rozliczenia faktur korygujących podwyższających podatek należny.

Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismem z dnia 05 czerwca 2013r. (data wpływu 10 czerwca 2013r.) w zakresie doprecyzowania opisanego zaistniałego stanu faktycznego oraz własnego stanowiska w sprawie oceny prawnej tego stanu.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny (doprecyzowany w uzupełnieniu wniosku).

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą polegającą na wykonywaniu instalacji elektrycznych. W 2012 r. wykonał prace instalacyjne w budynku, który według pisemnego oświadczenia inwestora "będzie zarejestrowany jako budynek mieszkalny wielorodzinny PKOB 1122, gdyż 60% powierzchni jest przeznaczone na cele mieszkaniowe i znajduje się w nim więcej niż 2 mieszkania". Ponadto zostało okazane pozwolenie na budowę, z którego jednoznacznie wynika zmiana sposobu użytkowania budynku z biurowo - produkcyjnego na biurowo - mieszkalny. Oprócz tego na przedstawionym przez inwestora projekcie przebudowy budynku, powierzchnie opisane jako mieszkalne stanowiły większą część jego powierzchni całkowitej. Zgodnie z posiadanymi informacjami, za wykonany montaż instalacji elektrycznych w przedmiotowym budynku została wystawiona faktura VAT z 8% VAT na podstawie przepisów rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (budynki mieszkalne są to obiekty budowlane, których co najmniej połowa całkowitej powierzchni użytkowej jest wykorzystywana do celów mieszkalnych). W 2013 r. w toku przeprowadzonej kontroli podatkowej w zakresie prawidłowości rozliczeń w zakresie podatku VAT ustalono, że w budynku, w którym Wnioskodawca wykonywał prace instalacyjne, jedynie 30 % całkowitej powierzchni jest wykorzystywana na cele mieszkaniowe, tak więc jedynie 30% wartości wykonanych prac może być opodatkowana stawką 8%, a nie jak pierwotnie 100%. Umowa z inwestorem na wartość wykonanych prac została ustalona w wartości netto + VAT, więc w lutym 2013r. Wnioskodawca wystawił inwestorowi faktury korygujące, w których 30% wartości netto faktury opodatkowana jest 8% VAT, a 70% stawką podstawową. Faktury korygujące zwiększające podatek należny zostały zaewidencjonowane w rejestrze dostaw w lutym 2013 r. i wysłane do inwestora w tym samym okresie listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00