Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 13.02.2013, sygn. IPTPP4/443-853/12-4/OS, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP4/443-853/12-4/OS
Wnioskodawca nie ma możliwości odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 12 grudnia 2012 r. (data wpływu 14 grudnia 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. ... jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 14 grudnia 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. ....
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca zrealizował zadanie pn. ....
Projekt współfinasowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa realizowany był przez Wnioskodawcę w latach 2009-2011. Projekt pozytywnie wpływa na poprawę infrastruktury edukacyjnej na poziomie lokalnym gminy. Umożliwia to dzieciom i młodzieży z okolicznych terenów wiejskich korzystanie z placówki edukacyjnej o wysokim standardzie, wyposażonej we wszystkie niezbędne materiały dydaktyczne. Pozwoli to wyrównywać szanse edukacyjne młodzieży z terenów wiejskich i zmniejszy dysproporcje pomiędzy obszarami wiejskimi i miejskimi województwa w zakresie nauczania. Zwiększa szanse młodzieży na dalszą edukację i zdobywanie wysokich kwalifikacji zawodowych, tym samym na zatrudnienie, pobudza do aktywnej działalności na rynku gospodarczym. Szeroka oferta zajęć pozalekcyjnych powstrzymuje powstawanie zjawisk patologicznych wśród młodzieży. Pozyskanie pomocy dydaktycznych umożliwia również rozwijanie zajęć pozalekcyjnych w sprzyjających warunkach. Wykształcenie młodych ludzi z terenów wiejskich oraz zdobywanie przez nich wysokich kwalifikacji zawodowych może istotnie pobudzić rozwój.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right