Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 17.01.2013, sygn. IPTPP2/443-881/12-5/KW, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP2/443-881/12-5/KW

Obowiązek naliczania podatku należnego z tytułu nieodpłatnego udostępniania sali sportowej.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 10 października 2012 r. (data wpływu 12 października 2012 r.), uzupełniony pismem z dnia 17 grudnia 2012 r. (data wpływu 19 grudnia 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku naliczania podatku należnego z tytułu nieodpłatnego udostępniania sali sportowej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 października 2012 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • zachowania prawa do odliczenia podatku naliczonego dotyczącego wydatków inwestycyjnych związanych z budową sali sportowej,
  • prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki bieżące związane z utrzymaniem sali sportowej,
  • sposobu określenia części podatku naliczonego podlegającego odliczeniu,
  • obowiązku naliczania podatku należnego z tytułu nieodpłatnego udostępniania sali sportowej.

Pismem z dnia 17 grudnia 2012 r. wniosek został uzupełniony poprzez doprecyzowanie opisu sprawy oraz o kwestie związane z reprezentacją.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina X (dalej: Gmina) zrealizowała inwestycję w zakresie budowy sali sportowej wraz z zapleczem socjalno-sanitarnym przy Szkole Podstawowej i Gimnazjum w . W związku z tą inwestycją, Gmina poniosła szereg wydatków, m.in. koszty sporządzenia dokumentacji projektowej, nadzoru, wykonania prac budowlanych, urządzenia wnętrz, udokumentowanych wystawianymi na rzecz Gminy fakturami VAT z wykazanymi na nich kwotami VAT naliczonego. Inwestycja została oddana do użytkowania w połowie września 2012 r. Od momentu zakończenia inwestycji Gmina ponosi bieżące wydatki związane z funkcjonowaniem sali sportowej, tj. opłaty za media, zakup wyposażenia sali, koszty ewentualnych remontów, etc.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00