Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 06.12.2013, sygn. ILPP4/443-443/13-2/ISN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/443-443/13-2/ISN

Podatek od towarów i usług w zakresie zaliczenia usług wykonywanych przez Spółkę na rzecz graczy jako usług elektronicznych oraz miejsca ich opodatkowania.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o., przedstawione we wniosku sygnowanym datą 29 lipca 2013 r. (data wpływu 26 września 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zaliczenia usług wykonywanych przez Spółkę na rzecz graczy jako usług elektronicznych oraz miejsca ich opodatkowania jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 września 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zaliczenia usług wykonywanych przez Spółkę na rzecz graczy jako usług elektronicznych oraz miejsca ich opodatkowania.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej Wnioskodawca lub Spółka). Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie działalności informatycznej. Prowadzi portal internetowy oferujący grę internetową on-line (wirtualny symulator świata). Przy rozpoczęciu gry gracz (osoba fizyczna/Usługobiorca) staje się obywatelem wirtualnego państwa. W ramach prowadzonej gry uczestniczy w życiu gospodarczym, społecznym i politycznym. W celu rozwoju swojej wirtualnej postaci potrzebuje wirtualnej waluty, którą w grze jest złoto. W prowadzonej grze przedmiotowe złoto jest środkiem płatniczym. Jest ono nabywane przez graczy za środki pieniężne przekazane na internetowy rachunek bankowy (Usługa) prowadzony przez serwis A (serwis umożliwiający dokonywanie płatności pomiędzy Spółką a graczem).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00