Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 12.09.2013, sygn. ILPP4/443-266/13-6/EWW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/443-266/13-6/EWW

Czy Gmina będzie miała możliwość obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy realizacji inwestycji pn.: Zagospodarowanie w związku z wykonywaniem po zakończeniu zadania czynności opodatkowanych?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy, przedstawione we wniosku z dnia 13 czerwca 2013 r. (data wpływu 14 czerwca 2013 r.) uzupełnionym pismem z dnia 10 lipca 2013 r. (data wpływu 15 lipca 2013 r.) oraz pismem z dnia 6 sierpnia 2013 r. (data wpływu 12 sierpnia 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy realizacji projektu pn.: Zagospodarowanie . jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 czerwca 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy realizacji projektu pn.: Zagospodarowanie . Wniosek uzupełniono pismem z dnia 10 lipca 2013 r. (data wpływu 15 lipca 2013 r.) oraz pismem z dnia 6 sierpnia 2013 r. (data wpływu 12 sierpnia 2013 r.) o doprecyzowanie opisu sprawy.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina jest zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług i sporządza comiesięczną deklarację VAT-7. W 2013 r. planuje realizację projektu pn.: Zagospodarowanie , finansowanego z budżetu Gminy oraz Funduszy Programu Operacyjnego Zrównoważony Rozwój Sektora (). Przedmiotem inwestycji będzie stworzenie kompleksu rekreacyjno wypoczynkowego, z którego korzystać będą mieszkańcy Gminy oraz turyści. Zakres inwestycji obejmować będzie: budowę parkingów, przebudowę pomostu na basenie rybackim, oświetlenia parkowego wraz z linią energetyczną, budowę małej infrastruktury turystycznej, placu zabaw, wiaty grillowej, budowę utwardzonego terenu pod scenę mobilną, przebudowę istniejącego budynku i wydzielenie w nim toalety dla osób niepełnosprawnych oraz pomieszczenia dla szkółki wędkarskiej, montaż mini urządzeń sportowych, wydzielenie miejsc do wędkowania i platformy edukacyjnej. Dodatkowo zamontowane zostaną poręcze ułatwiające poruszanie się osób niepełnosprawnych. Gmina będzie odpowiadała za utrzymanie oraz finansowanie zrealizowanego projektu. Będzie uzyskiwać dochody z kompleksu, m.in. z umowy dzierżawy na grunty i budynek dla Gminnego Koła Wędkarskiego L oraz umowy najmu dla mieszkańców budynku na podstawie wystawionych faktur VAT. W basenie rybackim będzie możliwość połowu ryb, które wędkujący będzie mógł odkupić (wystawiana będzie faktura VAT za sztukę ryby). W kompleksie planuje się wynajem obiektu na różnego rodzaju imprezy i Gmina zamierza obciążać wynajmującego za wykorzystane media podczas imprez (wystawiana będzie faktura VAT za media). Gmina zamierza też wynająć część gruntu pod baner reklamowy, za który będzie wystawiać fakturę VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00