Interpretacja indywidualna z dnia 13.11.2013, sygn. ILPP2/443-770/13-2/JK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-770/13-2/JK
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku VAT naliczonego wykazanego na fakturach wystawionych przez Agencję za kompleksową usługę marketingową (zarządzania kampanią marketingową).
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, przedstawione we wniosku z 31 lipca 2013 r. (data wpływu 13 sierpnia 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku VAT naliczonego wykazanego na fakturach wystawionych przez Agencję za kompleksową usługę marketingową (zarządzania kampanią marketingową) jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 13 sierpnia 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku VAT naliczonego wykazanego na fakturach wystawionych przez Agencję za kompleksową usługę marketingową (zarządzania kampanią marketingową).
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
C() Sp. z o.o. (dalej: Spółka, Wnioskodawca lub C) jest przedsiębiorcą prowadzącym działalność w branży alkoholowej. Posiada status czynnego podatnika podatku od towarów i usług (dalej: VAT) i prowadzi działalność opodatkowaną tym podatkiem.
Spółka planuje w przyszłości przeprowadzić kampanię marketingową w celu zwiększenia wolumenu sprzedaży produktów należących do niej marek. Spółka planuje powierzyć przeprowadzenie całości działań w ramach kampanii marketingowej podmiotowi zewnętrznemu agencji reklamowej (dalej: Agencja). Zadaniem Agencji będzie wykonanie na rzecz C kompleksowej usługi o charakterze marketingowym. Powyższe świadczenie obejmować będzie szereg różnorodnych działań, które łącznie złożą się na usługę marketingową. Agencja zobowiąże się w szczególności do następujących czynności: