Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 03.10.2013, sygn. ILPP1/443-594/13-2/NS, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-594/13-2/NS
Czy Gmina w obecnym stanie faktycznym i prawnym ma prawo obniżyć kwotę podatku naliczonego w roku 2007 i w roku 2008 na podstawie faktur otrzymanych i zapłaconych w roku 2007 i 2008 dla zadania pn. Zaprojektowanie i wykonanie rozbudowy istniejącej oczyszczalni ścieków w sytuacji, gdy sprzedaż opodatkowana nastąpiła w lipcu 2008 r. i była dokonywana do końca 2012 r. przez Urząd Gminy?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy, przedstawione we wniosku z dnia 3 lipca 2013 r. (data wpływu 5 lipca 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu zrealizowanej inwestycji pn. () jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 5 lipca 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu zrealizowanej inwestycji pn. ().
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
W okresie od maja 2007 r. do dnia 8 maja 2008 r. Gmina realizowała projekt pn. (). Zamówienie to obejmowało wszystkie czynności procesu budowlanego dotyczącego wykonania ww. obiektu, począwszy od przygotowania dokumentacji projektowej do uzyskania pozwolenia na budowę, poprzez realizację robót budowlanych i pełnienie nadzoru inwestorskiego. Założone efekty rozbudowy oczyszczalni ścieków to zwiększenie przepustowości z 247 m2/d do 1100 m2/d. Realizując ten projekt wzrosła dostępność mieszkańców Gminy do usług kanalizacyjnych poprzez skanalizowanie nowych terenów. Wykonywanie usług z zakresu oczyszczania ścieków stanowi realizację obowiązków jednostki samorządu terytorialnego i nie może być uznane za prowadzenie działalności gospodarczej. Wykonywanie usług publicznych nie jest traktowane jako działalność odpłatna, prowadzona w celu osiągnięcia zysku. Obiekt ten po wybudowaniu i oddaniu do użytkowania był własnością Gminy i do chwili obecnej użytkowany jest przez Gminę. Użytkowanie tego obiektu rozpoczęło się z dniem 23 lipca 2008 r., kiedy to Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego wydał decyzję na użytkowanie. Od tego czasu Gmina mogła przyłączyć nowych dostawców ścieków, tym samym wykonywać usługi związane z odprowadzaniem ścieków odpłatnie, zawierając umowy cywilno-prawne z odbiorcami. Wydatki związane z wykonaniem tego projektu są poświadczone fakturami VAT, które dokumentują nabycie towarów i usług poniesionych w związku z tą inwestycją. Rozbudowa istniejącej oczyszczalni ścieków nastąpiła w ramach umowy cywilnej o wykonanie tego zadania zawartej w ramach publicznego przetargu nieograniczonego i za wykonanie tego przedmiotu zamówienia zapłacono Wykonawcy wynagrodzenie w kwocie 1.994.100,04 zł brutto z tego:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right