Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 30.07.2013, sygn. ILPP2/443-454/13-4/MR, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-454/13-4/MR
Czy do kopii wystawionej faktury VAT dla Gminy musi być dołączony paragon fiskalny jakim jest bilet miesięczny szkolny wystawiony dla ucznia?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku sygnowanym datą 22 kwietnia 2013 r. (data doręczenia 24 maja 2013 r.) uzupełnionym pismem z dnia 23 lipca 2013 r. (data wpływu 24 lipca 2013 r.) w zakresie ewidencjonowania i udokumentowania sprzedaży biletów miesięcznych szkolnych jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 24 maja 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ewidencjonowania i udokumentowania sprzedaży biletów miesięcznych szkolnych. Wniosek uzupełniono w dniu 24 lipca 2013 r. o doprecyzowanie opisu sprawy oraz o własne stanowisko w sprawie zadanych we wniosku pytań.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca jest podatnikiem podatku od towarów i usług, świadczy usługi w zakresie regularnego przewozu osób w transporcie drogowym na liniach autobusowych do 50 km. Sprzedaż biletów uprawniających do przejazdu na poszczególnych liniach rejestrowana jest za pomocą kas rejestrujących z elektroniczną kartą pamięci. Urządzenia fiskalne posiadają Decyzję Ministra Finansów w sprawie potwierdzenia spełnienia przez kasy funkcji, kryteriów i warunków technicznych. Przy sprzedaży biletów jednorazowych, jak również imiennych biletów miesięcznych mają zastosowanie ulgi ustawowe zgodnie z przepisami ustawy z dnia 20 czerwca 1992 r. o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego. Gmina dokonuje zakupu biletów miesięcznych szkolnych (obowiązkiem Gminy jest zapewnienie bezpłatnego transportu w przypadku, gdy droga dziecka z domu do szkoły przekracza odległość 2 km). Placówki oświatowe co miesiąc przedstawiają zbiorowe listy dojeżdżających uczniów. Listy te zawierają imiona i nazwiska uczniów, adresy zamieszkania oraz numery legitymacji szkolnych. Na podstawie danych zawartych w tych listach drukowany jest bilet miesięczny dla poszczególnych uczniów. Bilet ten stanowi wydruk z kasy rejestrującej (wartość sprzedaży została zarejestrowana w raporcie dobowym kasy). Do wydruku z kasy dołączona jest druga część biletu, która zawiera dane osobowe pasażera ucznia, adres zamieszkania, trasę, numer dokumentu uprawniającego do ulgi oraz dane podatnika takie same jak na paragonie z kasy fiskalnej (nazwa firmy, adres, numer NIP). Uczniowie odbierają bilety u koordynatora przewozu w autobusie. Koszt zakupu biletu ponosi Gmina. Podstawę miesięcznego rozliczenia należności stanowi wystawiona faktura VAT na Gminę zawierająca cenę jednego biletu miesięcznego oraz ilość uczniów, dla których Gmina zakupiła bilety szkolne z podziałem na poszczególne placówki oświatowe oraz załączone listy z poszczególnych placówek oświatowych (potwierdzone przez Dyrektorów szkół). Zapłata następuje w formie przelewu na konto firmy w terminie 40 dni od daty wystawienia faktury (dla Gminy terminem wykonania usługi jest koniec danego miesiąca). Natomiast ostatecznymi odbiorcami biletów miesięcznych są uczniowie, którzy obowiązani są do ich posiadania przez cały okres ich ważności, czyli cały miesiąc kalendarzowy celem okazania go kierowcy autobusu oraz innym służbom kontrolującym.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right