Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 19.07.2013, sygn. ILPP4/443-187/13-2/BA, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/443-187/13-2/BA
Czy Wnioskodawca może przechowywać dowody źródłowe wyłącznie w formie elektronicznej - oczywiście pod warunkiem zachowania opisanych powyżej warunków i zasad ich skanowania i przechowywania?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 16 kwietnia 2013 r. (data wpływu 22 kwietnia 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług jest:
- prawidłowe w zakresie przechowywania wystawianych i otrzymywanych dokumentów (faktur, rachunków, paragonów oraz raportów z kas fiskalnych z elektronicznym zapisem kopii wydruków) papierowych w formie elektronicznej,
- nieprawidłowe w zakresie przechowywania wystawianych i otrzymywanych raportów z kas fiskalnych (innych niż z elektronicznym zapisem kopii) papierowych w formie elektronicznej.
UZASADNIENIE
W dniu 22 kwietnia 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przechowywania wystawianych i otrzymywanych dokumentów (faktur, rachunków, paragonów oraz raportów z kas fiskalnych) papierowych w formie elektronicznej.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
X (zwana dalej: Spółką lub Wnioskodawcą) ujmuje w swoich księgach prowadzonych przy użyciu komputera ponad kilkadziesiąt tysięcy operacji rocznie. Operacje te ujmowane są na podstawie różnorodnych dowodów źródłowych.
Przez pojęcie dowodów źródłowych Spółka rozumie dla potrzeb niniejszego wniosku: własne faktury VAT sprzedaży oraz ich korekty i duplikaty, obce faktury VAT zakupu oraz ich korekty lub duplikaty, obce i własne noty uznaniowe i obciążeniowe, inne rachunki własne oraz obce (w tym, własne i obce paragony z kasy fiskalnej), raporty z kasy fiskalnej, umowy handlowe zawarte z kontrahentami, protokoły inwentaryzacji, dokumenty dotyczące środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych, takie jak dokumenty OT (przyjęcie środka trwałego do używania), LT (likwidacja środka trwałego), dokumenty dotyczące gospodarki magazynowej Spółki, np. WZ (wydanie na zewnątrz), PZ (przyjęcie do magazynu), MM (przesunięcie międzymagazynowe) dokumenty potwierdzające obrót kasowy, np. KP (kasa przyjęła) i KW (kasa wydała).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right