Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 09.08.2013, sygn. ILPP2/443-526/13-2/MR, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-526/13-2/MR
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania materiałów reklamowych i informacyjnych.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Sp. z o.o., przedstawione we wniosku z dnia 10 czerwca 2013 r. (data wpływu 14 czerwca 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania materiałów reklamowych i informacyjnych jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 14 czerwca 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania materiałów reklamowych i informacyjnych.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.
A Sp. z o.o. (dalej: Spółka) jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT. Spółka jest producentem elastycznych pianek poliuretanowych oraz produktów ciekłych na bazie PCV i lateksu, w tym klejów wodnych do pianek poliuretanowych. Główną działalnością Spółki jest produkcja pianki poliuretanowej, komórkowej, w szczególności w formie bloków, płyt, formatek i granulatu, o różnych kształtach i wymiarach, które są stosowane przeważnie w przemyśle meblowym. Dodatkowo Spółka zajmuje się również produkcją klejów (na bazie kauczuków syntetycznych oraz klejów PCV), plastizoli oraz lateksów prewulkanizowanych.
W ramach prowadzonej działalności i w celu zwiększenia swoich przychodów Spółka prowadzi szeroko zakrojone działania marketingowe (promocyjne) skierowane głównie do odbiorców oferowanych przez nią produktów. W ramach prowadzonych działań Spółka m.in. wydaje nieodpłatnie drukowane materiały o charakterze reklamowo-informacyjnym, reklamowym bądź informacyjnym, które mają na celu np. przybliżenie informacji o produktach znajdujących się w ofercie Spółki oraz zachęcenie potencjalnych odbiorców do zakupu tych produktów. Wydawane przez Spółkę materiały (w szczególności katalogi, cenniki, ulotki, foldery, prospekty dalej: materiały) dotyczą konkretnych produktów, tj. zawierają informacje o: składzie produktów, właściwościach, zastosowaniu, formie transportu, formie przechowywania, posiadanych atestach, etc., bądź dotyczą całej oferowanej przez Spółkę palety produktów, w tym zawierają najważniejsze informacje o samej firmie. Materiały są przekazywane tylko i wyłącznie w celach marketingowych, związanych z działalnością gospodarczą Spółki, tj. w żadnym przypadku nie są one przekazywane w celach osobistych, konsumpcyjnych konkretnych osób. Są one wyraźnie oznaczone logo i innymi danym Spółki.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right