Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 24.04.2013, sygn. ILPP3/443-8/13-2/TK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP3/443-8/13-2/TK
Podatek akcyzowy w zakresie organizacji obrotu wyrobami akcyzowymi.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, przedstawione we wniosku z dnia 24 stycznia 2013 r. (data wpływu 29 stycznia 2013 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie organizacji obrotu wyrobami akcyzowymi jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 29 stycznia 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie organizacji obrotu wyrobami akcyzowymi.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca zajmuje się projektowaniem, konstrukcją testowaniem i produkcją układów napędowych, systemów podwozi samochodowych i elementów z nimi związanych, jak i wyrobów metalowych do różnego rodzaju pojazdów.
Zainteresowany dokonuje wewnątrzwspólnotowych nabyć preparatów smarowych oznaczonych kodem CN 3403 19 90 stanowiących wyroby akcyzowe zgodnie z ustawą o akcyzie. Wyroby te nie są jednak wymienione w Załączniku nr 2 do tej ustawy.
Spółka zużywa nabyte preparaty smarowe w ramach swojej działalności gospodarczej, m.in. do smarowania maszyn produkcyjnych i smarowania wyprodukowanych produktów. W żadnym momencie nabywane wyroby nie są jednak wykorzystywane do celów opałowych, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych oraz jako dodatki lub domieszki do paliw spalinowych. Wyroby te nie są również wykorzystywane do smarowania silników.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right