Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 08.05.2013, sygn. ILPP2/443-108/13-4/AKr, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-108/13-4/AKr
Czy przekazywanie przez Spółkę drukowanych materiałów informacyjnych i promocyjnych będzie na podstawie art. 7 ust. 2 ustawy o VAT w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 kwietnia 2013 r. podlegało opodatkowaniu VAT?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 6 lutego 2013 r. (data wpływu 11 lutego 2013 r.), uzupełnionym pismem z dnia 11 kwietnia 2013 r. (data wpływu 15 kwietnia 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania drukowanych materiałów informacyjnych i promocyjnych jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 11 lutego 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania drukowanych materiałów informacyjnych i promocyjnych. Przedmiotowy wniosek został uzupełniony w dniu 15 kwietnia 2013 r. o doprecyzowanie opisanego zdarzenia przyszłego.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
S.A. (dalej: Spółka) jest producentem i dystrybutorem napojów alkoholowych w Polsce. Spółka wytwarza produkty (działa jako producent) oraz nabywa towary (działa jako dystrybutor), które następnie sprzedaje licznym partnerom handlowym, m.in. dużym sieciom handlowym, sklepom, hurtowniom, podmiotom z branży HoReCa (kluby, bary, restauracje, hotele, itp.).
W związku z przyjętą przez Spółkę strategią biznesową zakładającą wzrost sprzedaży detalicznej dystrybuowanych produktów (własnych i nabytych) oraz dużą konkurencją na rynku detalicznym wyrobów alkoholowych, Spółka podejmuje różnego rodzaju działania marketingowe wspierające sprzedaż, nakierowane przede wszystkim na wzrost rozpoznawalności marek z oferty Spółki i zapewnienie właściwego eksponowania produktów u partnerów handlowych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right