Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 13.05.2013, sygn. ILPP1/443-115/13-4/MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-115/13-4/MK
Opodatkowanie nieodpłatnego przekazania towarów o wartości mniejszej niż 10 zł, w celach promocyjnych Spółki.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o. przedstawione we wniosku z dnia 5 lutego 2013 r. (data wpływu 12 lutego 2013 r.), uzupełnionym pismem z dnia 18 kwietnia 2013 r. (data wpływu 22 kwietnia 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT nieodpłatnego przekazania towarów o małej wartości w stanie prawnym od dnia 1 kwietnia 2011 r. do dnia 31 marca 2013 r. jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 12 lutego 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT nieodpłatnego przekazania towarów o małej wartości w stanie prawnym od dnia 1 kwietnia 2011 r. do dnia 31 marca 2013 r. Dnia 22 kwietnia 2013 r. wniosek uzupełniono o doprecyzowanie opisu stanu faktycznego.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Sp. z o. o. (dalej: Spółka) jest czynnym podatnikiem VAT, prowadzącym działalność gospodarczą, między innymi, w zakresie produkcji i dystrybucji artykułów spożywczych.
Spółka, w celu zintensyfikowania sprzedaży, rozwoju prowadzonej działalności gospodarczej, zwiększenia udziału w rynku produktów spożywczych oraz zapewnienia sobie wzrostu realizowanych obrotów organizuje różnego rodzaju akcje promocyjno-reklamowe. Akcje te, są kierowane do bezpośrednich kontrahentów Spółki, tj. dystrybutorów jej produktów (sieci sklepów, dystrybutorów, hurtowni) oraz obecnych i potencjalnych finalnych konsumentów produktów Spółki. W ramach akcji promocyjno-reklamowych Spółka organizuje działania marketingowe promujące jej produkty i oferowane przez nią marki. Końcowym efektem omawianych w niniejszym wniosku akcji promocyjno-reklamowych jest nieodpłatne przekazanie podmiotowi, do którego adresowane jest dane działanie marketingowe, określonych towarów, których jednostkowa cena nabycia netto lub jednostkowy koszt wytworzenia nie przekracza 10 zł.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right