Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 25.01.2013, sygn. ILPP1/443-1010/12-2/MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-1010/12-2/MK

Gmina jako podatnik podatku VAT w związku z pobieraniem opłaty za odpady komunalne wynikającą z nowelizacji ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, W, przedstawione we wniosku z dnia 22 października 2012 r. (data wpływu 31 października 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania oraz udokumentowania opłat za odbiór i zagospodarowanie odpadów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31 października 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania oraz udokumentowania opłat za odbiór i zagospodarowanie odpadów.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Utrzymanie czystości i porządku w gminie należy do obowiązkowych zadań własnych gminy (art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach - t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 391 ze zm.). Powyższa ustawa została zmieniona ustawą z dnia 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o otrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 152, poz. 897 ze zm.).

Zgodnie z zapisami znowelizowanej ustawy gmina zobowiązana jest przejąć z dniem 1 lipca 2013 r. obowiązki właścicieli nieruchomości w zakresie zagospodarowania odpadami komunalnymi, odebranymi od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy. Ustawa nakłada na gminę obowiązek wyłonienia w drodze przetargu przedsiębiorcy odbierającego odpady komunalne oraz obowiązek określenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, a także szczegółowy sposób świadczenia usługi na rzecz właścicieli nieruchomości w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00