Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 23.01.2013, sygn. ILPP2/443-1085/12-5/EN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1085/12-5/EN
Czy Wnioskodawca sprzedając obiady szkołom, GOPS i własnym pracownikom będzie korzystał ze zwolnienia z zastosowania kasy rejestrującej?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 22 października 2012 r. (data wpływu 25 października 2012 r.) uzupełnionym pismem z dnia 3 stycznia 2013 r. (data wpływu 7 stycznia 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży obiadów dla szkół, GOPS i własnych pracowników przy zastosowaniu kasy rejestrującej jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 25 października 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży obiadów dla szkół, GOPS i własnych pracowników przy zastosowaniu kasy rejestrującej. Wniosek uzupełniono w dniu 7 stycznia 2013 r. o dowód wniesienia w dniu 2 stycznia 2013 r. opłaty za wydanie interpretacji.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
W gminie funkcjonują w formie jednostek budżetowych: Gimnazjum (PKD 2007-8531A), dwie Szkoły Podstawowe (8520Z), Przedszkole Publiczne (PKD 2007-8510Z) oraz Wnioskodawca ZEA (dalej: ZEA) (PKD 2007-8560Z), któremu na podstawie statutu gmina powierzyła zadania związane z obsługą placówek oświatowych. ZEA powstał między innymi na mocy art. 5 ust. 9 ustawy o systemie oświaty. Natomiast na mocy art. 5 ust. 7 ustawy o systemie oświaty ZEASiP zajmuje się obsługą ekonomiczną i administracyjną placówek oświaty, a co za tym idzie przejął część obowiązków jakie poszczególne ustawy nakładają na gminę i szkoły w zakresie oświaty i wychowania. ZEA wspomaga swoim działaniem prawidłowe wypełnianie obowiązków administracyjnych i ekonomicznych szkół. Nie prowadzi żadnej innej działalności, która mogłaby być nastawiona na zysk. Dochody ZEA to w szczególności kapitalizacja odsetek na rachunkach bankowych, wynagrodzenie płatnika składek ZUS i US, opłaty za dożywianie dzieci pochodzące z GOPS, zwroty kosztów za zniszczone mienie, kary umowne od firm budowlanych, itp. Dochody z GOPS za dożywianie dzieci stanowią około 90% ogółu dochodów. Ponadto dochody ZEA w żadnym z kilku minionych lat nie przekroczyły kwoty upoważniającej do zastosowania zwolnienia podmiotowego art. 113 ust. 1 i ust. 2 ustawy o VAT, a planowana sprzedaż na rzecz osób fizycznych nie powinna przekraczać kwoty 40.000 zł.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right