Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 04.04.2013, sygn. ILPP2/443-15/13-3/AD, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-15/13-3/AD

1. Czy czynności napraw gwarancyjnych wykonywane przez Dealerów podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?
2. Czy Spółce przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego zawartego w fakturach otrzymywanych od Dealerów, a wystawionych tytułem napraw gwarancyjnych?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością reprezentowanej przez Pełnomocnika, przedstawione we wniosku z dnia 30 grudnia 2012 r. (data wpływu 7 stycznia 2013 r.) uzupełnionym pismem z dnia 25 lutego 2013 r. (data wpływu 11 marca 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności napraw gwarancyjnych wykonywanych przez Dealerów oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 stycznia 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności napraw gwarancyjnych wykonywanych przez Dealerów oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 25 lutego 2013 r. (data wpływu 11 marca 2013 r.) o oryginał pełnomocnictwa.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Sp. z o.o. (dalej zwana Spółką lub Podatnikiem) prowadzi działalność gospodarczą polegającą na sprzedaży maszyn rolniczych. Spółka zawarła z Dealerami umowę o współpracy w zakresie promocji, sprzedaży i serwisu maszyn oraz promocji i sprzedaży części do maszyn marki (). W ramach przedmiotowej umowy Dealerzy sprzedają towary Spółki we własnym imieniu i na własny rachunek oraz zobowiązani są do prowadzenia serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego przedmiotowych maszyn, w tym ich montażu i uruchomienia. Spółka przekazuje Dealerowi wszelkie niezbędne informacje dotyczące maszyn, w tym ich instrukcję obsługi, katalog części zamiennych, książkę gwarancyjną maszyny. Podatnik udziela gwarancji na nowe maszyny na okres 12 miesięcy od dnia przekazania maszyny do użytkowania. Jak stanowią postanowienia umów zawieranych przez Spółkę z Dealerami, w przypadku wystąpienia wad towarów Dealer dokonuje naprawy maszyn w ramach gwarancji we własnym imieniu i na własną rzecz. Jednocześnie, usuwając wady towarów kosztami napraw obciąża Spółkę. Przedmiotowe obciążenie następuje w drodze faktury VAT dokumentującej wykonanie przez Dealera usługi naprawy gwarancyjnej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00