Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 12.12.2013, sygn. ITPP1/443-933/13/MS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-933/13/MS
Opodatkowanie aportu sieci wodno-kanalizacyjnej.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 4 września 2013 r. (data wpływu 16 września 2013 r.), uzupełnionym w dniu 11 grudnia 2013 r., o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania aportu sieci wodno-kanalizacyjnej jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 16 września 2013 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony w dniu 11 grudnia 2013 r., o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania aportu sieci wodno-kanalizacyjnej.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Gmina przekazuje nieodpłatnie w formie aportu w administrowanie lub zarządzanie spółce gminnej (P. ), w której Gmina ma 100% udziałów następujące środki trwałe:
- kanalizację sanitarną wybudowaną w 2012 r. ze środków z Agencji Nieruchomości Rolnej oraz ze środków własnych,
- wodociąg wybudowany w 2012 r. ze środków pochodzących z programu RPO (Regionalnego Programu Operacyjnego),
- sieć wodociągową - otrzymaną w 2012 r., jako darowiznę z Urzędu Marszałkowskiego z X,
- sieć wodociągową wraz z przyłączami wybudowanymi w 2010 r., ze środków pochodzących z Agencji Nieruchomości Rolnej w G. oraz ze środków własnych.
Beneficjentem środków finansowych z Unii Europejskiej jest Gmina i to Gmina zajmowała się bezpośrednio wykonaniem inwestycji. Przekazywane obiekty stanowią własność Gminy. Spółka gminna świadczy usługi związane z dostawą wody i odbiorem nieczystości komunalnych na terenie Gminy. Dochody z tego tytułu są dochodami tej Spółki (jako Spółka prawa handlowego, posiada odrębny NIP oraz prowadzi własną ewidencję w zakresie podatku od towarów i usług). Gmina od zrealizowanych inwestycji nie odliczała podatku naliczonego zawartego w fakturach zakupu, ponieważ podatek ten nie był związany z wykonywaniem czynności opodatkowanych przez Gminę.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right