Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 03.12.2013, sygn. ITPP2/443-973/13/AP, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-973/13/AP

Uznanie przeniesionych składników majątkowych za przedsiębiorstwo lub zorganizowaną część przedsiębiorstwa.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 11 września 2013 r. (data wpływu 16 września 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wyłączenia z opodatkowania czynności przeniesienia składników mienia zakładu budżetowego do spółki powstałej w wyniku przekształcenia zakładu, jako zbycia przedsiębiorstwa lub zorganizowanej części przedsiębiorstwa jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 września 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wyłączenia z opodatkowania czynności przeniesienia składników mienia zakładu budżetowego do spółki powstałej w wyniku przekształcenia zakładu, jako zbycia przedsiębiorstwa lub zorganizowanej części przedsiębiorstwa.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina, jako jednostka samorządu terytorialnego, jest odpowiedzialna za realizację projektów inwestycyjnych, których przedmiotem jest budowa infrastruktury wodociągowo-kanalizacyjnej (dalej Infrastruktura) na obszarze Gminy. W latach 2004-2012 zrealizowała inwestycje w zakresie budowy i modernizacji Infrastruktury. W 2013 r. realizuje inwestycje polegające na budowie infrastruktury wodociągowo-kanalizacyjnej, a w przyszłości planuje realizować kolejne.

Na terenie Gminy funkcjonuje Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej (dalej: Zakład), działający w formie samorządowego zakładu budżetowego. Przedmiotem działalności Zakładu jest m.in. eksploatacja i utrzymywanie wodociągów zbiorowych, sieci wodociągowych oraz studni głębinowych i studni publicznych, eksploatacja i utrzymywanie sieci kanalizacji sanitarnej, zabezpieczenie ciepła dla potrzeb odbiorców podłączonych do sieci ciepłowniczej, eksploatacja i utrzymywanie kotłowni oraz sieci elektrociepłowniczej na terenie Gminy. Zakład, jako podmiot eksploatujący Infrastrukturę, pobiera od mieszkańców, firm i instytucji funkcjonujących na terenie Gminy, opłaty wynikające z taryf ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 7 czerwca 2011 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (t.j. Dz.U. z 2006 r. Nr 123, poz. 858 ze zm.). Infrastruktura wodno-kanalizacyjna położona na terenie Gminy była przekazywana Zakładowi do eksploatacji, po wybudowaniu jej poszczególnych elementów, bezumownie (tj. nie były wydawane żadne uchwały Rady Gminy, ani nie dochodziło do zawarcia umów dotyczących użytkowania Infrastruktury). Przekazania te następowały jedynie w oparciu o dokumenty księgowe (tj. bez nieodpłatnego przekazania majątku). Zakład nie ponosił żadnych dodatkowych opłat z tego tytułu na rzecz Gminy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00