Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 22.11.2013, sygn. ITPP3/443-419/13/MD, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP3/443-419/13/MD

Poprawność stosowania faktur w formie elektronicznej.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 28 sierpnia 2013 r. (data wpływu 2 września 2013 r.), uzupełnionym w dniu 5 listopada 2013 r. (data wpływu), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie poprawności stosowania faktur w formie elektronicznej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 września 2013 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony w dniu 5 listopada 2013 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie poprawności stosowania faktur w formie elektronicznej.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

W celu usprawnienia przepływu faktur Spółka rozważa zmianę stosowanego dotychczas sposobu otrzymywania faktur poprzez wprowadzenie możliwości ich otrzymywania za pośrednictwem poczty elektronicznej, tj. jako załącznik w formacie PDF bez dodatkowych zabezpieczeń, bez podpisu elektronicznego weryfikowanego za pomocą kwalifikowanego certyfikatu oraz bez wykorzystania elektronicznej wymiany danych (EDI).

Ten sposób otrzymywania faktur będzie akceptowany przez upoważnionych pracowników Spółki, poprzez podpisanie akceptacji dla każdego kontrahenta (w formie korespondencji papierowej lub elektronicznej) przed rozpoczęciem stosowania ww. formy otrzymywania faktur. Stosowany przez Spółkę wewnętrzny proces obiegu dokumentów - akceptacja faktur przez upoważnionych pracowników Spółki oraz ich księgowanie - zapewni każdorazowo weryfikację tożsamości podmiotu dokonującego dostawy towarów lub usługodawcy albo wystawcy faktury. Faktury otrzymane za pośrednictwem poczty elektronicznej będą następnie drukowane oraz - tak jak faktury otrzymywane w formie papierowej - będą sprawdzane pod względem merytorycznym i podpisywane. Jeżeli dotyczą dostaw na magazyn będą sprawdzane z dostawą przez pracowników upoważnionych oraz sprawdzane pod względem formalnym, podpisywane i księgowane.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00