Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 07.10.2013, sygn. ITPP2/443-661/13/RS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-661/13/RS
Dzierżawa promenady oraz prawo, terminu i sposobu odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług związanych z jej modernizacją i bieżącym utrzymaniem.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 8 lipca 2013 r. (data wpływu), uzupełnionym w dniach 12 i 16 września 2013 r. (daty wpływu) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności dzierżawy promenady oraz prawa, terminu i sposobu odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług związanych z jej modernizacją i bieżącym utrzymaniem - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 8 lipca 2013 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniach 12 i 16 września 2013 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności dzierżawy promenady oraz prawa, terminu i sposobu odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług związanych z jej modernizacją i bieżącym utrzymaniem.
W złożonym wniosku oraz jego uzupełnieniu przedstawiono stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.
Miasto jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. W latach 2004-2007 realizowało projekt R w ramach którego dokonało modernizacji terenu promenady oraz ul.. Zgodnie z treścią umowy z dnia 2 grudnia 2008 r. o dofinansowanie ww. projektu w ramach Priorytetu 3 - Rozwój lokalny oraz aneksu do niej, inwestycja ta została sfinansowana w 25% ze środków własnych Miasta oraz w 75% z dofinansowania ze środków pochodzących z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. VAT został uznany za koszt kwalifikowany do objęcia dofinansowaniem w ramach projektu. Przyjęcie promenady do ewidencji środków trwałych na podstawie dokumentów OT nastąpiło w grudniu 2007 r. W szczególności, promenada składa się z szeregu odrębnych środków trwałych, dla których sporządzono dokumenty OT, w szczególności z następujących pozycji:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right