Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 06.09.2013, sygn. ITPP2/443-566/13/EK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-566/13/EK
Prawo do odliczenia/zwrotu podatku naliczonego z faktur dotyczących budowy, modernizacji i remontu świetlic wiejskich.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012, poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 11 czerwca 2013 r. (data wpływu 17 czerwca 2013 r.), uzupełnionym w dniu 5 września 2013 r. (data wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia/zwrotu podatku naliczonego z faktur dotyczących budowy, modernizacji i remontu świetlic wiejskich - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 17 czerwca 2013 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 5 września 2013 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia/zwrotu podatku naliczonego z faktur dotyczących budowy, modernizacji i remontu świetlic wiejskich.
W przedmiotowym wniosku oraz jego uzupełnieniu, zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Gmina jest podatnikiem podatku od towarów i usług. Składa deklarację VAT-7. Będzie ponosiła wydatki inwestycyjne związane z budową, modernizacją i remontem świetlic wiejskich, będących jej własnością. Powyższe zadania realizowane będą zarówno ze środków własnych, jak i w ramach działania W dla operacji odpowiadających warunkom przyznania pomocy dla działania O, objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 pn. R. Ponoszone wydatki obejmować będą m.in.: wykonanie tynków ścian zewnętrznych, wymianę pokryć dachowych, wymianę orynnowania, wymianę stolarki okiennej i drzwiowej, remonty podłóg, odnowienie wnętrz, itd. Za powyższe czynności Gmina zapłaci przedsiębiorcom wyłonionym w przetargach, na podstawie wystawionych przez nich faktur VAT. Po zakończeniu poszczególnych inwestycji świetlice wiejskie pozostaną we władaniu Gminy, która jest ich właścicielem. Udostępnienie świetlic wiejskich będzie przybierać dwojaki charakter:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right