Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 23.08.2013, sygn. ITPP1/443-444/13/AJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-444/13/AJ

1. Jak w zaistniałej sytuacji prawidłowo, według obowiązujących przepisów, jednostka pytająca powinna ewidencjonować sprzedaż w rejestrze VAT?
2. Czy zgodnie z ustawą o podatku od towarów i usług, różnica między miesięcznym podsumowaniem sprzedaży w kasie fiskalnej, a zaewidencjonowaną w rejestrze sprzedaży VAT sprzedażą na podstawie pojedynczych dokumentów jest nadpłatą lub niedopłatą podatku VAT?
3. Czy w świetle obowiązujących przepisów należy wyliczać i rozliczać różnice pomiędzy pojedynczymi dokumentami, a miesięcznym podsumowaniem sprzedaży na przykład w zeszycie korekt dołączonym do kasy fiskalnej?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 19 kwietnia 2013 r. (data wpływu 15 maja 2013 r.), uzupełnionym w dniu 2 sierpnia 2013 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości dokumentowania sprzedaży jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 maja 2013 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 2 sierpnia 2013 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości dokumentowania sprzedaży.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

W dniu 22 marca 2013 r. dokonano sprzedaży na łączną kwotę brutto 1.021,85. Ww. kwota wynika z dwóch paragonów fiskalnych podpiętych do dwóch faktur sprzedaży wystawionych na życzenie klientów:

  • f-ra 49 do paragonu nr 003927: PTU 23%: 4,30, netto: 18,70; PTU 8%: 40,80, netto: 510,05; suma netto: 528,75; VAT: 45,10; brutto: 573,85;
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00