Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 29.08.2013, sygn. ITPP2/443-515/13/AP, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-515/13/AP

Stawka pdoatku dla usług dzierżawy samolotu oraz prawo do odliczenia lub zwrotu podatku naliczonego z tytułu leasingu samolotu.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 31 maja 2013 r. (data wpływu 3 czerwca 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • stawki podatku obowiązującej dla usług dzierżawy środka transportu lotniczego jest nieprawidłowe,
  • prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu rat dotyczących leasingu tego środka transportu - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 czerwca 2013 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku obowiązującej dla usług dzierżawy środka transportu lotniczego oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu rat dotyczących leasingu tego środka transportu.

W złożonym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka, która nie posiada statusu przewoźnika lotniczego, jest stroną umowy leasingu, zgodnie z którą jest upoważniona do korzystania z samolotu pasażerskiego Hawker 750 wpisanego do polskiego rejestru państwowego statków powietrznych (samolot). Jednocześnie zawarła z firmą B. (Operator) umowę dzierżawy, na podstawie której wydzierżawia jej samolot. Operator jest spółką prawa polskiego uprawnioną do świadczenia usług zarobkowego transportu lotniczego w komunikacji krajowej i międzynarodowej, zgodnie z posiadanym certyfikatem przewoźnika lotniczego (AOC) oraz koncesją wydaną przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Operator jest przewoźnikiem lotniczym posiadającym siedzibę na terytorium Polski i wykonującym przewozy w transporcie międzynarodowym. Udział:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00