Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 15.07.2013, sygn. ITPP1/443-394/13/AJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-394/13/AJ

Właściciel portalu internetowego nie ma obowiązku wystawiania faktur i nie ma obowiązku rejestrowania przy zastosowaniu kasy rejestrującej sprzedaży dokonanej przez inne firmy korzystające z tego portalu.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112 poz. 770 z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 16 kwietnia 2013 r. (data wpływu 26 kwietnia 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • braku obowiązku wystawiania faktur i braku obowiązku rejestrowania przy zastosowaniu kasy rejestrującej sprzedaży dokonanej pośrednictwem portalu internetowego jest prawidłowe,
  • braku opodatkowania prowizji nieprzekazanej dla agenta rozliczeniowego jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 kwietnia 2013 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku wystawiania faktur, obowiązku rejestrowania przy zastosowaniu kasy rejestrującej sprzedaży dokonanej pośrednictwem portalu internetowego oraz opodatkowania prowizji nieprzekazanej dla agenta rozliczeniowego.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka jest dystrybutorem materiałów budowlanych i czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Spółka tworzy grupę zakupową, w której skupieni są jej klienci. W ramach prowadzonej działalności, Spółka planuje uruchomić na swojej stronie internetowej portal dla klientów, którzy kupują od Spółki materiały budowlane. Część z wystawionych do zakupu materiałów budowlanych produkowana jest pod marką Spółki, czyli ma na opakowaniu logo Spółki. Dokonywanie transakcji na portalu będzie unormowane zapisami regulaminu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00