Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 13.05.2013, sygn. ITPP2/443-170/13/EK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-170/13/EK

Zwolnienie od podatku zbycia nieruchomości zabudowanej budynkami i budowlami.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012, poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 22 lutego 2013 r. (data wpływu 28 lutego 2013 r.), uzupełnionym w dniu 10 maja 2013 r. (data wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku sprzedaży nieruchomości - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 lutego 2013 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 10 maja 2013 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku sprzedaży nieruchomości.

W przedmiotowym wniosku oraz jego uzupełnieniu, zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Powiat jest właścicielem nieruchomości położonej w miejscowości (...), zabudowanej Ośrodkiem Wypoczynkowym (w tym również położonych na niej sieci cieplnej, sieci kanalizacji deszczowej, dróg wewnętrznych ośrodka, chodników betonowych, dróg betonowych i chodników, ogrodzenia ośrodka, śmietnika murowanego), zlokalizowanej w 8 budynkach o pow. całkowitej 10.593,2 m&² i pow. użytkowej 9.733,9 m&², oznaczonej działką nr 68 o pow. 0,6778 ha, obr. (...) miasta (...). (dla której Sąd Rejonowy Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzi księgę wieczystą), którą zamierza sprzedać w drodze przetargu nieograniczonego. Sieć cieplna, sieć kanalizacji deszczowej oraz śmietnik murowany stanowią budowle w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, pozostałe części składowe nieruchomości to urządzenia budowlane związane z Ośrodkiem Wypoczynkowym, zapewniające możliwość jego użytkowania zgodnie z przeznaczeniem. Nieruchomość ta, do dnia 8 października 2007 r., była własnością Skarbu Państwa Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, w trwałym zarządzie Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Dnia 10 stycznia 2008 r. przedmiotowa nieruchomość została przekazana do zasobu nieruchomości Powiatu. W ww. budynkach, budowlach i urządzeniach budowlanych Powiat nie dokonywał ulepszeń w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym i tym samym nie przysługiwało mu prawo do odliczenia podatku naliczonego. Decyzją z dnia 16 stycznia 2008 r. Zarząd Powiatu oddał w trwały zarząd przedmiotową nieruchomość dla Centrum w miejscowości (...). Kolejną decyzją z dnia 29 września 2008 r. Zarząd Powiatu stwierdził wygaśnięcie prawa trwałego zarządu przysługującego ww. Centrum i ustanowił prawo trwałego zarządu do tej nieruchomości na rzecz Zespołu Szkół w miejscowości K., który oddał nieruchomość w dzierżawę na okres 15 letni. W ogłoszonym przez ZS przetargu został wyłoniony dzierżawca, z którym w dniu 22 lipca 2009 r. została podpisana umowa dzierżawy. Ośrodek został wydzierżawiony podmiotowi prowadzącemu działalność gospodarczą. Sprzedaż nieruchomości jest planowana po uprzednim stwierdzeniu wygaśnięcia trwałego zarządu przysługującego ZS. Wygaśnięcie trwałego zarządu jest równoznaczne z wypowiedzeniem umowy dzierżawy z zachowaniem trzymiesięcznego okresu wypowiedzenia art. 46 ust. 3 ustawy o gospodarce nieruchomościami. Z posiadanych przez Starostwo dokumentów wynika, że w dzierżawionym obiekcie obecny dzierżawca przeprowadził remonty nie przekraczające 30% wartości początkowej obiektów, zarówno budynków, jak i budowli. Starostwo nie posiada innych informacji na temat wcześniejszych nakładów finansowych na modernizację obiektu, ponoszonych przez poprzednich użytkowników nieruchomości.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00